Audiencja ogólna: Afryka jest nadzieją również dla nas – papieskie podsumowanie wizyty w Beninie

Afryka musi się uporać z wieloma problemami, ale jest dla świata wielkim źródłem życia, witalności i wiary – mówił Benedykt XVI na dzisiejszej audiencji ogólnej. Papież powrócił do swej podróży do Beninu. Szczegółowo omówił jej kolejne etapy i nawiązał do głównych tematów podpisanej tam posynodalnej adhortacji apostolskiej Africae munus. Tamtejszy Kościół potrzebuje głębokiej odnowy w wierze, aby lepiej mógł służyć pojednaniu, sprawiedliwości i pokojowi – powiedział Benedykt XVI.

„Afrykańczycy odpowiedzieli na mój apel z właściwym sobie entuzjazmem – powiedział Papież. – A na ich obliczach, w ich gorliwej wierze, przywiązaniu do Ewangelii rozpoznałem po raz kolejny znaki nadziei dla wielkiego kontynentu. W Afryce zobaczyłem świeżość owego «tak» powiedzianego życiu, świeżość zmysłu religijnego i nadziei, postrzegania rzeczywistości w jej powiązaniu z Bogiem, a nie ograniczonego do redukującego pozytywizmu, który w ostateczności gasi nadzieję. Wszystko to mówi nam, że na tym kontynencie są zasoby życia i witalności na przyszłość, na które możemy liczyć, na które może liczyć Kościół. Moja podróż była też wielkim apelem do Afryki, aby kierowała wszelkie wysiłki na głoszenie Ewangelii tym, którzy jej jeszcze nie znają. Chodzi o nowe zaangażowanie w ewangelizację, do której powołany jest każdy ochrzczony przez promowanie pojednania, sprawiedliwości i pokoju” – mówił Benedykt XVI.

kb/rv